"La pedra a trossos" de Ruth Vilar




"La pedra a trossos" de Ruth Vilar és una de les cinc peces dramàtiques breus que integren el flamant volum Teatre de secundària, publicat per RE&MA12 dins la seva col·lecció off CARTELL.

Aquest text fantàstic reflexiona sobre quines són les veritables necessitats bàsiques humanes i quin és el preu just a pagar per les que no són més que capritxos.



CARBONI: No et faré nosa. Esperaré en silenci. Però no puc marxar perquè aquest és el lloc. (BOR fa cara de no voler entendre’l.) Tu tens l’altre tros de pedra?

BOR: Deixa’m estar! Jo a tu no et conec. Amb què em surts? Quina pedra? Tu no ets normal. Em segueixes, em dónes conversa i em véns amb no sé quina història d’una pedra com si això anés amb mi.

C: No cal que ens barallem. Tampoc que ho neguis. La tens.

B: Com n'estàs tan segur?

C: Jo en tinc l'altra meitat. Ella m'ha portat fins a la platja.

B: En braços? O agafadet de la mà?

C: Com ho fan les pedres. De viva veu.

B: Ets boig?

C: I tu?

"La pedra a trossos" de Ruth Vilar
Teatre de secundària, RE&MA12, 2016